Reportaż wideo

Dzięki reportażowi naszego autorstwa Twoje wydarzenie zabłyśnie wielkim i małym ekranie.

Reportaż wideo czy zdjęcia?

Reportaż wideo czy zdjęcia?

Organizacja wydarzeń wiąże się zazwyczaj ze znacznymi nakładami pracy oraz kosztów. Jeśli tylko takie wydarzenie może przysłużyć się w celu budowania wizerunku firmy bądź organizacji warto uwiecznić je zarówno w formie zdjęć jak i materiału wideo. W optymalnym wariancie obie formy powinny być realizowane przez różne osoby, ale plan minimalny może łączyć w określonych warunkach rolę operatora i fotografa. Reportaż wideo daje jednak więcej możliwości, gdyż można z niego uzyskać nieruchome klatki (choć zdjęcia mają nieco lepszą jakość), a ze zdjeć nie uda się stworzyć filmu.

Reportaż pozwala przede wszystkim dobrze uchwycić emocje, atmosferę wydarzenia, a także przedstawić fragmenty wypowiedzi oraz tła muzycznego. Ponadto można go wykorzystać marketingowo zarówno na stronie WWW, rozesłać do uczestników, jak i zastosować do promocji nowej edycji wydarzenia.

Jak to robimy?

Pracę nad reportażem zaczynamy jeszcze przed wydarzeniem. Po otrzymaniu zapytania na podstawie wstępnych informacji i odpowiedzi na nasze pytania powstaje brief określający założenia materiału. Najczęściej otrzymujemy go od organizatora, ale w&nbps;szczególnych sytuacjach możemy go przygotować w oparciu o&nbps;prowadzoną korespondencję i spotkania.

Gdy wizja lokalna jest niezbędna lub może owocować znacznie wyższą jakością finalnego reportażu, zalecamy przeprowadzenie takiego spotkania i przedyskutowanie realizacji. Jeśli materiał ma zawierać także nagrania wypowiedzi osób, ustalamy czy będzie konieczny redaktor, gdzie będzie odpowiednia akustyka oraz konieczność ew. zdobycia zgód od występujących na udział w filmie. W celu uzyskania najlepszej jakości reportażu sugerujemy zawsze sprzęt pozwalający na nagrywanie kamerą w ruchu, a nie tylko ze statywu, przez co nagrania zyskują dynamikę, filmową stylistykę i są dużo bardziej interesujące.

O czym warto pamiętać?

O czym warto pamiętać?

  • krótka forma - niezależnie, czy wydarzenie trwa godzinę, czy kilka dni, poza wyjątkowymi sytuacjami warto, by film miał nie więcej, niż od 2 do 4 minut, ze względu na ulotną uwagę widza;

  • stabilizacja obrazu - dodatkowy sprzęt pozwalający uzyskać płynny i stabilny obraz poza pracą na statywie wpływa bardzo korzystnie na finalną jakość materiału - dlatego zawsze warto spytać o to na etapie planowania produkcji;

  • dynamika - dużo ujęć, wykorzystanie przebitek (różnych ujęć) jako tło do wypowiedzi (zamiast "rozmawiających głów" przez większość czasu), unikanie nadmiernej liczby wypowiedzi oraz zbyt powolnych ujęć, utrzymanie podkładu muzycznego adekwatnego do wydarzenia, ale jednocześnie utrzymującego tempo materiału;

  • media - social media, Youtube, czy telewizja wymagają różnych formatów i warto już w briefie określić, jakie będą potrzebne;

Sprawdź nasze realizacje

Warsaw Games Week - reportaż Warsaw Games Week - reportaż
Timac Agro - reportaż Timac Agro - reportaż
BASF - reportaż BASF - reportaż
Ministerstwo Spraw Zagranicznych - reportaż Ministerstwo Spraw Zagranicznych - reportaż
UPM Raflatac - reportaż UPM Raflatac - reportaż
Bayer - reportaż Bayer - reportaż