Film promocyjny

Reklama w formie wideo działała w kinie, telewizji, a dzięki możliwościom analitycznym Internetu jeszcze skuteczniej działa na ekranach komputerów i urządzeń mobilnych.

Czym jest film promocyjny?

Czym jest film promocyjny?

Może przybrać formę reklamy, sponsorowanej recenzji, zaproszenia na wydarzenie, czy case study. Film promocyjny od początku planujemy z myślą o działaniach marketingowych i wspierających sprzedaż. Nie jest tu celem dokumentowanie, a przedstawienie określonych cech produktu, zalet pomysłu, atrakcji wydarzenia, procesu lub drogi do sukcesu klienta.

Nie istnieje jedyny dobry scenariusz, by film odniósł zamierzone cele. Podobnie forma produkcji także musi zostać dobrana zarówno do promowanego "produktu", grupy odbiorczej, jak i medium, gdzie zostanie opublikowany materiał. To ostatnie może dyktować parametry techniczne (rozdzielczość, kodeki, czy udźwiękowienie), ale też pewne cechy odbiorców, którzy mają swoje przyzwyczajenia i musimy wziąć pod uwagę np. maksymalny czas uwagi, jaki mogą poświęcić na oglądanie.

Choć pomożemy na każdym etapie produkcji, to najwięcej zdziałamy, jeśli będziemy w projekcie od momentu powstania idei.

Jak wygląda realizacja?

Podobnie jak wiele małych i wielkich rzeczy zaczynamy od pomysłu. Na podstawie pomysłu powstaje brief, a jeśli brief masz już gotowy, to tworzymy ofertę i scenariusz na jego podstawie. Jeśli nie masz doświadczenia w tworzeniu tego typu dokumentów, jesteśmy w stanie zrealizować cały proces twórczy konsultując z Tobą jego najważniejsze elementy.

Gdy scenariusz jest już gotowy, a oferta została zaakceptowana, przystępujemy do nagrań. Mniej złożone filmy promocyjne realizujemy najczęściej w ciągu jednego dnia zdjęciowego, a bardziej wymagające produkcje organizujemy tak, by zajęły jak najkrócej, ale przy zachowaniu najwyższej jakości. Te założenia spełnić możemy także dzięki doświadczeniu w wyborze optymalnego sprzętu do nagrań - pozwala on zaoszczędzić czas, uzyskać świetną jakość i&nbps;zmieścić się w budżecie.

Po nagraniach przystępujemy do montażu i postprodukcji obejmującej koloryzację, efekty specjalne, udźwiękowienie i ew. inne wymagane czynności. Jeśli zachodzi taka potrzeba, prezentujemy materiał jeszcze przed przystąpieniem do postprodukcji, ale ostateczną wersję przesyłamy już z uwzględnieniem wszystkich procesów produkcji i&nbps;dostosowaną do mediów, w których będzie publikowana.

Najlepsze praktyki

Najlepsze praktyki

  • edukacja kontra sprzedaż - postaw na przekazanie w filmie użytecznej wiedzy pozwalającej widzowi coś wynieść zamiast pustych haseł marketingowych, czy sprzedażowych;

  • mniej znaczy więcej - nie bez powodu Youtube uruchomił format reklamowy o długości 6 sekundowy - nawet bardzo dobre materiały reklamowe nie utrzymają widza dłużej, niż przez kilkadziesiąt sekund chyba, że niosą ze sobą walor edukacyjny i go nim zainteresują (patrz wyżej);

  • świetne przygotowanie występujących - jeśli w materiale jest dźwięk, to jego jakość jest jeszcze ważniejsza od obrazu, dlatego warto zadbać zarówno o płynne i dobrze przygotowane wypowiedzi występujących, ponieważ nawet przy świetnym wizualnie klipie widza zniechęcić może złe przygotowanie prezenterów, czy ich negatywny stosunek do nagrania;

Sprawdź nasze realizacje

Capital of Rock - Aftermovie Capital of Rock - Aftermovie
Bionanopark - film reklamowy Bionanopark - film reklamowy
Swim Promo Swim Promo
Być może - film promocyjny Być może - film promocyjny
IBM - Case Study IBM - Case Study
i-Sport - film promocyjny i-Sport - film promocyjny