Transmisje na żywo

Komunikacja z widzami i ich zaangażowanie oraz największe emocje przy oglądaniu, to główne zalety transmisji, ponieważ na żywo oglądać można tylko jeden raz.

Live streaming - czym jest?

Transmisja do Internetu jest unikalną formą realizacji wideo. Ponieważ dzieje się na żywo całość realizacji musi być realizowana według scenariusza albo planu wydarzenia oraz realizatorzy audio i wideo oraz operatorzy kamer muszą cały czas czuwać nad odpowiednimi kadrami. W odróżnieniu od materiałów nagrywanych nie można wyłączyć nagrywania i powtórzyć kwestii, co działa zarówno stresująco jak i motywująco na występujących.

Warto stosować tę formę tam, gdzie będzie mieć to największy wpływ na widzów, czyli przy wydarzeniach, które wiążą się z wielkimi emocjami lub naturalną chęcią zdobycia informacji w jak krótszym czasie: sport, e-sport, teleturniej internetowy, konkursy i ogłoszenie wyników, premiera produktu, niecodzienne, unikalne wydarzenie (np. koncert światowej gwiazdy muzycznej, bicie rekordu Guinessa).

Przebieg produkcji

W odróżnieniu od materiałów nagrywanych off-line tylko do montażu, produkcja na żywo wymaga innego przygotowania. Najczęściej realizujemy takie produkcje w związku z konferencjami, turniejami sportowymi i e-sportowymi, czy innymi, które są odwiedzane przez widzów i mają już swój scenariusz (a my zajmujemy się częścią wizyjną), choć zdarzają się także specjalne eventy zaprojektowane pod kątem transmisji internetowej, gdzie jest to jedyna możliwość "wzięcia udziału" np. w teleturnieju, interaktywnym webinarium, czy happeningu.

Najważniejsze dla nas jest otrzymanie informacji o wydarzeniu, jego lokalizacji, terminie, planach miejsca wydarzenia (wizja lokalna jest niezbędna dla większych realizacji) oraz określenie celu prowadzenia transmisji (kto jest odbiorcą, czym mamy go zainteresować). Dzięki temu opracowujemy plan realizacji, określamy ilość kamer oraz innego sprzętu wideo i audio tak, by zagwarantować najlepszej jakości przekaz dla widzów.

O czym warto pamiętać?

O czym warto pamiętać?

  • promowanie transmisji - niezależnie od wybranego medium transmisja wymaga odpowiedniej kampanii promocyjnej, by zyskać widzów - sam streaming praktycznie nigdy nie przyniesie sobie rozgłosu; chętnie wspomożemy naszym doświadczeniem lub przeprowadzimy taką kampanię dodatkowo;

  • interaktywność - największą przewagą transmisji internetowej w stosunku do telewizji jest możliwość uzyskiwania reakcji od widzów - mogą być to głosowanie, komentarze, czat, czy zdalny udział w programie - wykorzystaj nasze doświadczenie, by wzbogacić swój pomysł;

  • interesująca treść - po sprowadzeniu widzów przed ekran, kolejnym wyzwaniem jest utrzymanie ich przy nim - my zadbamy o dynamiczną realizację, wysokiej jakości dźwięk i&nbps;obraz, ale poza techniką, niezwykle ważne jest przygotowanie występujących i gospodarza programu (wydarzenia) - skonsultuj z nami scenariusz, by osiągnąć optymalne efekty;