Animacje PARP


Case Study

Informacje o animacji


Technika animacji: 2D

Czas trwania: 22 animacje o długości od 00:50 do 02:10

Scenariusze: Aleksandra Górecka i MU Animation

Ilustracje i animacja: MU Animation

Klient: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości

O programach finansowania wiemy już całkiem dużo ;) Cykl 22 animacji o dofinansowaniach w różnych obszarach działalności wykonaliśmy dla Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Animacje w czytelny i zrozumiały sposób wyjaśniają działania realizowane w ramach dwóch programów operacyjnych: Polska Wschodnia oraz Inteligentny Rozwój. Wszystkie animacje są skierowane do polskich przedsiębiorców.


Koncepcja


Przygotowując się do realizacji projektu, wiedzieliśmy, że materiał, z którym przyjdzie nam się zmierzyć nie będzie łatwy. Programy oferujące dofinansowania są opisane trudnym urzędniczym językiem, zawierają opisy skomplikowanych procedur i etapów wsparcia. Dlatego zależało nam, by konwencja animacji była możliwie jak najprostsza i zawierała elementy, które ułatwią odbiór komunikatów oraz zachęcą do skorzystania z programów oferowanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.


Stylistyka


Do wyjaśnienia zawiłości programów PARP, postanowiliśmy wykorzystać stylistykę, która będzie prosta i czytelna, ale równocześnie nowoczesna i wyrazista. Wykorzystalismy żywe, mocne kolory, żeby przyciągnąć uwagę widza, ale zachowaliśmy równowagę kolorystyczną, trzymając się spójnej dla wszystkich animacji estetyki. W wielu animacjach posłużyliśmy się ikonami, infografikami, co pozwoliło w obrazowo pokazać etapy uzyskania dotacji lub poniesione koszty.


SCENARIUSZE


Wszystkie scenariusze powstały na podstawie informacji uzyskanych od Agencji. Ich konstrukcja jest podobna: w animacjach na początku pojawia się informacja do kogo skierowany jest dany program, następnie jest on wyjaśniony na tyle, aby odbiorca mógł się zorientować, czy to go interesuje. Na koniec każdej animacji, aby odciążyć widza od skomplikowanych procedur, staraliśmy się wpleść do animacji humorystyczną scenę. Przykłady prezentujemy obok.


Charakterystyczne elementy


Naszym założeniem było stworzenie bohatera, który będzie uosobieniem przedsiębiorcy – stworzylismy postać w garniturze (w charakterystycznych spodniach), z krawatem, często pojawiającą się z teczką. Chcieliśmy także, aby w animacjach był element przewodni w postaci produktu lub usługi, na który otrzymuje się dofinansowanie. Wymyśliliśmy, że będzie to diament. Taka forma przedstawienia produktu lub usługi wydała nam się bardzo trafna i jednocześnie metaforyczna – diament jako symbol czegoś drogocennego, diament który można szlifować (jak jak udoskonala się produkty lub usługi), który może błyszczeć wieloma kolorami. Diament zawsze występował jako symbol produktu lub usługi.


Gotowa animacja