ESPORT NOW 2016


Realizacja transmisji wydarzenia e-sportowego.

Informacje o evencie


Miejsce: Hala Stulecia, Wrocław

Rodzaj realizacji: streaming

Czas trwania: 2 dni wydarzenia, 19 godzin streamu, maj 2016

ESPORT Now to wydarzenie zrzeszające fanów e-sportu. Poczynania drużyn w CS:GO oraz League of Legends trwające dwa dni, były rejestrowane przez 7 kamer. Do realizacji streamu wykorzystaliśmy 1 kran kamerowy, natomiast cała transmisja emitowana była równolegle na ekranach w hali oraz na platformie Twitch i w telewizyjnej stacji TVP Sport.


Planowanie


Planowanie: na etapie planowania pojawiły się wstępne założenia realizacji wizji oraz harmonogram transmisji wydarzenia. Wraz z nimi opracowaliśmy motywy graficzne do transmisji zgodne z kreacją eventu

Przygotowanie: przygotowania rozpoczęły się w dniu poprzedzającym transmisję. Po dotarciu na miejsce i rozstawieniu sprzętu odbyły się próby transmitowania obrazu i dźwięku oraz przygotowanie zaplecza technicznego na kolejny dzień. Etap przygotowań zakończył się ok. 2:00 w nocy.

Realizacja: transmisja rozpoczęła się o godzinie 7:00 rano pierwszego dnia wydarzenia. W realizację streamu zaangażowanych było 6 osób odpowiedzialnych za transmisję dźwięku, obrazu, kontrolę wizji i nadzór nad produkcją oraz 2 grafików na bieżąco aktualizujących grafiki z wynikami. Transmisja trwała łącznie 19 godzin. W naszym zespole znajdował się także manager sceny, który wspierany przez reżysera transmisji decydował o tym, kto i kiedy wychodzi na scenę. 2 lotnych operatorów kamery z bliska rejestrowało to, co działo się na scenie oraz reakcje graczy.


Podsumowanie


Podczas wydarzenia ESPORT Now we Wrocławiu udało się zebrać ogromną publiczność zainteresowaną tematem e-sportu. Planowanie przygotowań do transmisji rozpoczęło się długo przed samym wydarzeniem, dzięki czemu organizacja i zaplecze techniczne było dostosowane do potrzeb i oczekiwań klienta. Przygotowaliśmy plansze graficzne oraz animacje mające być uzupełnieniem transmisji. Wydarzenie prowadzone było przez YouTubera Włodka Markowicza i trwało 2 dni . W sumie nagraliśmy 19 godzin materiału streamowanego, który obejrzało prawie 300 tysięcy unikalnych widzów. W najlepszym momencie transmisji przed ekranami zebrało się 19 789 oglądających.